Thursday, July 17, 2008

Rahsia Korea Purba - Kalung Ener-G



"Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan kaum itu sendiri mahu berubah."

Dengan izin Nya, kini terbongkarlah Rahsia Purba Ke Arah Usia Yang Panjang.


Kalung Ener-G dihasilkan dengan penggabungan lebih dari 30 jenis mineral 100% semula jadi. Dengan menggunakan teknologi purba dari Korea, ia nya dipanaskan sehingga1,600*C disusuli dengan proses penyejukkan yang perlahan. Kalung Ener-G berkemampuan membebaskan Infra Merah Jauh (FIR) dan mengandungi 2000 ion negatif per cm3 . Struktur dalaman nya mampu mengumpul, memfokus dan membebaskan tenaga bagi mengimbangkan fizikal, mental dan kerohanian. Kalung Ener-G - mengandungi 80% FIR (Far Infrared Ray). 2000 ion negatif per cm3 dan 32 jenis mineral mengatasi produk produk yang sedia ada di pasaran seperti gelang tangan , gelang tangan bermagnet, batu gunong berapi dan sebagainya yang mempunyai tidak lebih daripada 1000 ion negatif !

Ion negatif adalah partikel bercas elektrik negatif yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar, dan aktivitinya (Tenaga Bio) menjadi peneraju dalam mengembalikan kesihatan kehidupan kita kerana ianya dibebaskan melalui udara.

Elektron merupakan ion bercas elektrik negatif. Pergeseran nya dengan molekul oksigen akan menukarkan molekul oksigen menjadi ion barcas elektrik negatif, ianya dipanggil ion oksigen atau cuma ion negatif.

Ion diudara berubah mengikut keadaan meteorologikal. Apabila dalam suhu dingin dan ber tekanan rendah, ion positif akan bertambah. Kajian melaporkan bahawa kekurangan ion negatif dan peningkatan ion positif dalam tubuh manusia boleh mengakibatkan penyakit neuralgia, asthma dan apopleksi.

Dengan kehadiran ion negatif, kita akan selalu berasa segar apabila berada dikawasan hutan, air terjun dan pantai yang berombak besar. Ditahap atmosfera yang stabil, nisbah ion negatif dan ion positif adalah 1:2 Ion positif banyak dibebaskan dikawasan yang bersih

Sekiranya kita menyerap ion negatif, ianya menggalakkan metabolisma sel, meningkatkan kesihatan, membersihkan darah serta sangat efektif untuk mengimbangkan saraf, pemulihan kepenatan dan membaiki selera makan. Oleh itu ion negatif juga digelar vitamin udara.

Fungsi Utama Ion Negatif

1. Membersihkan Darah

Ion negatif meningkatkan 5 unsur utama darah (nitrogen, oksigen, kalsium, sodium dan potasium) membuatkan darah kita lebih berunsur alkali dan secara tidak langsung membersihkan darah

2. Pemulihan Sel

Badan kita mengandungi lebih kurang 6 trilion sel. Sekiranya darah kita mengandungi ion negatif yang banyak (berasaskan alkali) pergerakan sel menjadi aktif dan ion negatif membantu membekalkan nutrisi kepada sel serta membuang bahan bahan buangan. Dengan ini, sel sel yang tidak sihat dan sel sel mati dapat dipulihkan, kalsium ditingkatkan dan peningkatan kalsium mengaktifkan pergerakan otot, lebih lebih lagi otot kadiak, membuatkan jantung menjadi lebih kuat.

3. Meningkatkan Daya Tahan

Globulin Gama adalah sejenis protein yang disimpan didalam serum dan ianya adalah sejenis antibodi. Apabila ion negatif dalam tubuh meningkat, jumlah globulin gama dalam darah turut meningkat. Dengan itu, ianya membantu untuk mengekalkan kesihatan badan dengan meningkatkan daya tahan tubuh untuk melawan virus dengan peningkatan antibodi

4. Meningkatkan Kebolehan Saraf Otonomi

Saraf otonomi mengawal organ secara otomatik. Kuantiti ion negatif mengawal sistem saraf otonomi seperti darah serta organ ketahap yang diperlukan oleh tubuh manusia. Oleh kerana itu, ion negatif menyuburkan sistem saraf, darah dan limpa, dan ianya memainkan peranan yang penting dalam menguatkan fungsinya serta mengalakan kesuburan

5. Meredakan Kesakitan

Ion negatif meningkatkan kalsium berion, menghasilkan endorfin dari ansifalin. Ini membantu memulihkan kelesuan, menguatkan tenaga fizikal serta membuatkan sel dalam tubuh manusia yang tidak sihat menjadi sihat semula, memperbaiki peredaran darah dan meredakan kesakitan.Kesan Gelombang Otak semasa memakai Kalung Ener-G

Berdasarkan ukuran, didapati bahawa ion negatif berkemampuan untuk meningkatkan aktiviti gelombang alfa, meningkatkan keadaan tubuh, serta memperbaiki kebolehan untuk fokus. Sekiranya kita menghidu ion negatif ianya mnggalakkan metabolisma sel dan meningkatkan kesuburan, membersihkan darah yang baik untuk kesatabilan saraf, pemulihan kelesuan dan memperbaiki selera makan. oleh itu ion negatif digelar vitamin udara. Gelombang otak alfa dibebaskan semasa tubuh badan berada dalam keadaan tenang dan stabil atau semasa melakukan aktiviti sukan.

Aktiviti gelombang otak seta pula meningkat semasa dalam tidur yang ringan, maka dengan hadirnya aktiviti gelombang seta, konsentrasi minda akan berkekurangan. Gelombang otak beta meningkat semasa bangun dari tidur harian.

Suhu Tubuh Berubah Semasa Memakai Kalung Ener-G

Haba yang dihasilkan dari tubuh manusia dapat dikesan apabila darah mengalir dibahagian bawah kulit. Apabila kadar aliran darah bertambah, suhu turut meningkat. Apabila kadar aliran darah berkurangan , suhu tubuh juga akan turut menurun.

Peningkatan kadar aliran darah bermakna aliran darah menjadi lebih baik. Dalam kes ini, kita dapat perhatikan peraliran darah yang sekata. Semasa memakai kalung Ener-G kawasan keliling leher menunjukan peningkatan aktiviti

Perubahan Sel darah merah Semasa memakai Kalung Ener-G, ialah darah yang berkelompok akibat merokok, pengambilan arak dan kesan pemakanan lain. ion negatif membantu menghuraikan sel darah merah dan meningkatkan darah keseluruh badan.

Oleh itu, sekiranya anda inginkan SeKalung Ener-G dan menikmai rahsia purba kearah usia yang panjang, harga nya cuma RM500.00 (Lima Ratus Ringgit) untuk seumur hidup (Dengan Izin Allah Juga Kita Berserah) - Insha Allah !
Kesihatan kita adalah yang paling penting dalam hidup kita. Jangan abaikan . Mencegah penyakit adalah lebih baik daripada mengubati nya.


P.S- Telah terbukti berkesan secara sainstific untuk penyakit kencing manis, darah tinggi, strok, gout, migrain, sakit buah pinggang, lenguh lenguh badan dan sakit urat saraf

No comments: